Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n83t32o91n94í19n 75R56e84č92e94k 9395322926410

Chyby v této věci se najdou i v různých pochybením na ministerstvu školství. Už ten počet různých reforem a ministrů, třeba za posledních 20 let, je doslova strašný.

0/0
29.6.2017 15:40

H11a76n57a 10Z21a24m41r86a52z35i95l40o21v92á 9805410886181

Připadá mi důležité, aby rodiče drželi s učiteli basu. Jako rodič jsem se o to snažila, i když to bylo v některých případech hodně těžké. Jako učitel bych si zase nedovolila před žáky shazovat nebo zpochybňovat názor rodiče. Pokud jsou nějaké vzájemné výhrady, nemají se řešit před dětmi.

+2/0
29.6.2017 12:35

J88i76ř57í 10H35r64b92e37k 9724543695313

Moudrá slova - něco v tom smyslu by si měli rodičové u zápisu prvňáčků přečíst a podepsat.:-)

0/0
29.6.2017 13:08

M48i33c76h41a18l 42S94v86o14b76o31d86a 5908798126371

Tohle zastávám i já. Děti by neměly být nástrojem řešení mindráků nikoho.Ani rodičů,ani učitelů.

Problém je,že dnešní doba vám dává strašnou volnost bez ohledu na zodpovědnost za své jednání. A děti to vidí a učí se.

0/0
29.6.2017 13:21

P44a66v76e13l 27B80a32r66t76o17k 9488830552503

No já jsem na základce a na střední zažil dost učitelů, kteří rozhodně žádnou autoritou nebyli.

Proč by učitelé měli vůbec být autoritou automaticky? Že by snad ze stejného důvodu jako zvolení zastupitelé nebo třeba kněží nebo všichni lékaři?

Představa, že v těchto profesích se angažují jen opravdu kvalitní lidé mi připadá absurdní.

0/0
29.6.2017 12:21

H92a91n63a 75Z92a87m97r26a15z76i63l66o31v97á 9955550716901

Asi z toho titulu, z jakého ji má mít třeba policista. aby systém fungoval. Jednotlivé osobnostní profily jdou stranou - a je na řediteli, aby je řešil, ne na žácích.

+2/0
29.6.2017 12:31

M96i26c34h54a73l 47S63v71o25b38o56d62a 5918128946491

Problém je,že pokud ředitel bude zaměstnávat například Ing. Bc. Milana Kohouta,který se mimo jiné proslavil vyléváním spermatu v kostele,nebo cedulí Bůh je sadistický ....,tak o nějaké přirozené autoritě v učitelích nemůže být řeč. Ten cejch se pak promítá do celého školství a všech jeho členů. Který soudný ředitel by nechal dobrovolně učit takového člověka? Který učitel by chtěl být v jedné místnosti s takovým kolegou?

+1/0
29.6.2017 13:27

H11a38n97a 92Z63a95m59r79a98z55i14l30o34v59á 9755790906231

To je oříšek - spíš tedy ořech. Jedná se jen o excesy, které snad školství unese. Ale jak zacházet s učitelem stiženým zaslepenou nenávistí (mě tedy děsí typ Semelová), to fakt nevím.

0/0
29.6.2017 13:39

M38i80c13h38a30l 48S47v45o35b15o24d20a 5378628386321

A další ořech jste nakousla ve vlákně nahoře. Měla by být nějaká elementární spolupráce mezi učiteli a rodiči,ale ona není ani mezi kantory,nebo s ředitelem. Sama jste učitelka a asi víte o čem píšu. Jak si potom přát nějaký respekt od rodičů,když chybí ve sborovně,nebo v ředitelně? Místo tahání za jeden provaz si každý jede na svým písečku a rodiče to vidí stejně jako děti.

0/0
29.6.2017 13:57

H15a42n58a 22Z20a96m70r29a34z48i87l87o91v34á 9245270806881

Asi mám děsnou kliku, ale u nás ve škole to funguje docela dobře. Tedy opora u kolegů i ředitele (opora, nikoli generální pardon), držení jednotné fronty... ale slýchám (a ježí se mi vlasy hrůzou), že to všude není tak samozřejmé. Lidi jsou lidi. Stejný problém bude ve zdravotnictví, kde si dokáží lékaři navzájem snižovat důvěryhodnost, do toho sestry...

Na druhou stranu - pořád se mi zdá důležitější spolupráce učitel - rodiče.

0/0
30.6.2017 21:21

P72a73v10e62l 91B72a86r48t85o32k 9268700322983

Použít jako příklad policistu, tj. příslušníka represivních složek, v kontextu školství mi připadá velice nepříhodné. Ovšem pokud nezastáváte postoj, že účelem školy je hlavně naučit žáky být poslušnými.

Pokud bych vaše přirovnání akceptoval, tak policistu nejspíš v naprosté většině situací poslechnu.

Zároveň se tím stejně nevzdám práva, jednání toho policisty posuzovat kriticky.

A na závěr: pokud jako učitelé a zvolení zastupitelé a kněží a lékaři pracují ti opravdu kvalitní lidé, tak na policii jich nejspíš už fakt moc nezbývá.

Pokud jsem tady schopen správně chápat Gaussovu křivku. :-)

0/0
29.6.2017 14:06

H86a75n46a 64Z81a30m93r14a42z24i49l38o24v32á 9275540266501

:) Represivní? Vždyť pomáhají a chrání.

Ale chtěla jsem tím říct, že je autorita z titulu funkce. Nesouhlasit, posuzovat kriticky je normální a ani se tomu nedá vyhnout. Na druhou stranu dodržovat pravidla se musí.

Mezi učiteli a lékaři a kněžími pracují lidi jako všude jinde. Proč by měli být jiní? Jen mají své znalosti a kompetence.

Policie je už několikrát přesetá, bude to nejspíš tím, že jsou na ni větší politické tlaky než na zmíněná tři odvětví.

0/0
30.6.2017 21:35

J45i36ř98í 45H58r28b93e72k 9884923365473

Sem se hodí odkaz na ten známej článek z roku 1886 o pozici školství tehdy...

http://www.severoceskapravda.cz/index.php/informace/544-n%C4%9Bkdy-%C5%A1koda-toho,-co-odv%C3%A1l-%C4%8Das

trochu jako fantasy

;-)

+1/0
29.6.2017 9:28
Foto

Z30d46e72n50ě32k 19M14a30t23u47š73k32a 7458856405736

škola učí, rodina vychovává

+5/0
29.6.2017 8:58

P28e69t96r 49D95r27a34p73a79l 3925128573715

no, on je problém v tom, že někteří považují školu za autoritu jaksi automaticky a celkem. A to přece nemůže být pravda, stejně jako potkáte někompetentního úředníka (doplňte kteroukoliv profesi), tak to platí i pro učitele. Jsou persony, které mají přirozenou autoritu a umí učit tak jsou na druhou stranu i takoví, kteří by ve školství neměli co dělat. A pak záleží jen na tom, na koho narazíte

0/0
29.6.2017 8:27

J55i81ř72í 67H69r73b27e28k 9204123145163

není ale na rodičích aby toto posuzovali - to je třeba nechat na pedagogických školách, inspektorech a ředitelích. Pokud tyto autority člověka uznají za hodného učitelské profese, pak by tomuto člověku měla být svěřena důvěra a respekt - má na to právo podobně jako svářeč na tmavé brýle, bez ní totiž ve své práci nezmůže nic.

+2/0
29.6.2017 9:23

P52e28t10r 49D68r70a40p58a95l 3325928753115

ano, přesně, to je ten přístup, který se školství líbí...vy to nemáte co posuzovat, od toho jsme tady my. Ale že pak třeba děcko přestoupí na jinou školu a tam zjistí, že neumí skoro nic, protože ho to nikdo nenaučil

0/0
29.6.2017 9:50

J73i49ř52í 69H92r60b62e31k 9564553765103

Není důležité komu se tento přístup "líbí", důležité je, že je správný - vše ostatní je anarchie. Kontrolu a kvalifikaci má udělovat odborník a ne každej, kdo má do zadku díru. To, že děcko "neumí skoro nic" může mít více příčin, ale pokud inspekce+ředitel+pedag.školy pracují správně, tak to není tím, že by selhal učitel. A nekompetentní kritika nekritických rodičů tomu nijak nepomůže.;-)

+2/0
29.6.2017 9:59

M15i26c74h37a68l 21S26v78o49b55o57d62a 5428318966791

Bohužel celý ten správný systém,který tu deklarujete stojí na hodně mělkých základech,protože nemůžete potvrdit,že ta odbornost odborníků je vypěstovaná poctivou prací,nikoli korupcí,jak je ve školách také zvykem(např. plagiátorství). Takže pak toho legálního(papírového) odborníka nedělá ten,kdo má kvalifikaci,ale ten kdo měl ve škole v mládí díru do zadku. Je to hlavně vidět v ředitelích,kteří prokazatelně zametali pod koberec prokázanou šikanu ve své škole, nebo vyhodili učitelku,která pak vyhrála soud o neplatnosti výpovědi a dalo by se pokračovat....

0/0
29.6.2017 12:10

J63i94ř54í 18H33r24b10e80k 9654653885543

Možná máte pravdu, že ty základy jsou „mělké“, ale je lepší mít alespoň nějaké, než si nechat i tyto zbořit nějakou chaotickou anarchií pod hlavičkou každý má právo mluvit do všeho, protože je „demokracie“. Náš systém je založen na proškolení odborníků, rozdělení kompetencí a vzájemné kontrole.

Pokud vyjde ze školy příčinou korupcí/plagiátorství „odborník bez poctivé práce“, pak je to selhání práce jeho učitelů, následně selhání inspekcí, které ručí za správnou činnost této školy... Při provalení by to mělo vést ke snížení pověsti a akreditace dané školy, vracení diplomů (viz. „plzeňská práva“)... nebo její zavření.

Jsem přesvědčen, že tak jako byste neměl mluvit/kritizovat pekaře, kterej vám peče chleba, ale důvěřovat např. orgánům, které zodpovídají za dodržení potřebných hygienických regulí, tak byste měl ve věci školství tyto záležitosti nechat na úřadech, které na to mají vyškolené odborníky.

Vaše právo - kupovat si jiný chleba nebo přemístit své dítě do jiné školy tím samozřejmě nijak nepopírám - dokonce to považuji za jediný správný vstup, kterým můžete pomoci skřípající systém „promazávat“.;-)

0/0
29.6.2017 12:47

M58i38c52h22a83l 73S40v11o28b41o26d82a 5478278476401

S tím souhlasím.Každý by se měl držet svého kopyta.Na druhou stranu i právo mluvit do všeho je právo.Kontrolor si může(a nemusí) názor laika vyslechnout,ale rozhodnutí je stejně na tom kontrolorovi.Ale i pak následná zodpovědnost by měla být jeho a tady vidím ten problém skřípajícího systému a nejen ve školství.

0/0
29.6.2017 13:16

J28i55ř88í 38H64r18b22e33k 9404763285483

Taky myslím, že si v základu notujeme:-) ... akorát to naše školství tím „právem mluvit do všeho“ trpí víc než jiná odvětví, protože ačkoliv většina lidí vnitřně uznává, že třeba na pečivo a hygienické normy není odborníkem, tak prakticky každej má pocit, že ví nejlépe, jak by měl učitel rozhodovat, co by měl učit, co vyžadovat... Když pak tenhle pocit přeroste v nutkání „můj Bobánek dostal podmínečné vyloučení, měl bych tomu ředitelovi/učitelovi/třídnímu ukázat, kde jsou jejich mantinely“, tak Bobánek místo výchovné lekce slušného chování a respektu k autoritám, dostává „anti-výchovnou“ lekci -> „když postavíš autority proti sobě, máš z toho zisk“. Dost se to podobá „anti-výchově“ dětí v mnoha rozvedených manželstvích -> „máma ti to zakazuje, ale já tě mám rád, takže můžeš...“;-)

0/0
29.6.2017 14:52

J60i85t82k20a 82J72a65n64ý80r26o60v24á 6888793960266

Ano stačí si vzpomenout na své mládí a školní léta. Byli učitelé, kteří by autoritu mezi dětmi nezískali ani kdyby se postavili na uši. Ve škole jsme měli 2 učitele. Jeden byl už v důchodu a měli jsme ho na dílny a druhého občas na supl. Ten na dílnách i když se o něm povídalo kde co, tak co řekl to platilo. Ten druhý byl pro smích. I když byl vysoký a vypadal jako udělaný chlap, přesto u něj nic nefungovalo. Nejvíc v mých očích klesl, když v době, kdy se bláznilo okolo Bohemians - i holky tak si vytáhl ze třídy spolužáka, postavil ho před všechny a řekl: "B***j slávista.". Třída se smála a mě bylo trapně. Co je komu do toho, kdo fandí jakému fotbalovému klubu. Ten kluk na rozdíl od ostatních hrál fotbal a šlo mu to. Zatímco ostatní o fotbalu jen kecali a holky se rozplývaly to nad jedním tu nad druhým hráčem, on chodil na tréninky a hrál ve vesnickém klukovském mužstvu. Tohle bylo tak ubohé a podrazácké. Ovšem dětem se to asi líbilo. Málokdo tu scénu správně odhadl.

To jsem ovšem odbočila. Na rozdíl od toho pana učitele, tam byly asi 4 učitelky, které všichni respektovali. A i když byly přísné byla s nimi i legrace a autoritu jim to nesnižovalo. Naše matykářka - díky ní byla spousta holek i na povinně volitelném matematickém předmětu. Existovaly i takové, které přirozenou autoritu neměly, ale my byli jiní, učitele jsme respektovali, dnes by s nimi děti vymetli katedru. A problém byl s mladými učitelkami, které ještě moc děti neznaly trvalo to 2-4 roky, než se našly a začalo to fungovat.

+2/0
29.6.2017 9:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.