- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chyby v této věci se najdou i v různých pochybením na ministerstvu školství. Už ten počet různých reforem a ministrů, třeba za posledních 20 let, je doslova strašný.
Připadá mi důležité, aby rodiče drželi s učiteli basu. Jako rodič jsem se o to snažila, i když to bylo v některých případech hodně těžké. Jako učitel bych si zase nedovolila před žáky shazovat nebo zpochybňovat názor rodiče. Pokud jsou nějaké vzájemné výhrady, nemají se řešit před dětmi.
Moudrá slova - něco v tom smyslu by si měli rodičové u zápisu prvňáčků přečíst a podepsat.
No já jsem na základce a na střední zažil dost učitelů, kteří rozhodně žádnou autoritou nebyli.
Proč by učitelé měli vůbec být autoritou automaticky? Že by snad ze stejného důvodu jako zvolení zastupitelé nebo třeba kněží nebo všichni lékaři?
Představa, že v těchto profesích se angažují jen opravdu kvalitní lidé mi připadá absurdní.
Asi z toho titulu, z jakého ji má mít třeba policista. aby systém fungoval. Jednotlivé osobnostní profily jdou stranou - a je na řediteli, aby je řešil, ne na žácích.
Sem se hodí odkaz na ten známej článek z roku 1886 o pozici školství tehdy...
trochu jako fantasy
no, on je problém v tom, že někteří považují školu za autoritu jaksi automaticky a celkem. A to přece nemůže být pravda, stejně jako potkáte někompetentního úředníka (doplňte kteroukoliv profesi), tak to platí i pro učitele. Jsou persony, které mají přirozenou autoritu a umí učit tak jsou na druhou stranu i takoví, kteří by ve školství neměli co dělat. A pak záleží jen na tom, na koho narazíte
není ale na rodičích aby toto posuzovali - to je třeba nechat na pedagogických školách, inspektorech a ředitelích. Pokud tyto autority člověka uznají za hodného učitelské profese, pak by tomuto člověku měla být svěřena důvěra a respekt - má na to právo podobně jako svářeč na tmavé brýle, bez ní totiž ve své práci nezmůže nic.