Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A12n64t30o69n88í62n 24R75e59č95e43k 9775662516660

Chyby v této věci se najdou i v různých pochybením na ministerstvu školství. Už ten počet různých reforem a ministrů, třeba za posledních 20 let, je doslova strašný.

0/0
29.6.2017 15:40

H71a29n65a 17Z26a59m92r52a82z69i31l64o95v64á 9525670236591

Připadá mi důležité, aby rodiče drželi s učiteli basu. Jako rodič jsem se o to snažila, i když to bylo v některých případech hodně těžké. Jako učitel bych si zase nedovolila před žáky shazovat nebo zpochybňovat názor rodiče. Pokud jsou nějaké vzájemné výhrady, nemají se řešit před dětmi.

+2/0
29.6.2017 12:35

J25i20ř33í 59H67r97b36e34k 9834493775563

Moudrá slova - něco v tom smyslu by si měli rodičové u zápisu prvňáčků přečíst a podepsat.:-)

0/0
29.6.2017 13:08

M75i91c77h14a80l 75S77v81o69b25o94d48a 5708768456781

Tohle zastávám i já. Děti by neměly být nástrojem řešení mindráků nikoho.Ani rodičů,ani učitelů.

Problém je,že dnešní doba vám dává strašnou volnost bez ohledu na zodpovědnost za své jednání. A děti to vidí a učí se.

0/0
29.6.2017 13:21

P54a54v93e10l 77B34a97r38t17o56k 9198410562573

No já jsem na základce a na střední zažil dost učitelů, kteří rozhodně žádnou autoritou nebyli.

Proč by učitelé měli vůbec být autoritou automaticky? Že by snad ze stejného důvodu jako zvolení zastupitelé nebo třeba kněží nebo všichni lékaři?

Představa, že v těchto profesích se angažují jen opravdu kvalitní lidé mi připadá absurdní.

0/0
29.6.2017 12:21

H61a65n28a 97Z29a52m18r30a71z74i63l41o82v46á 9375630446721

Asi z toho titulu, z jakého ji má mít třeba policista. aby systém fungoval. Jednotlivé osobnostní profily jdou stranou - a je na řediteli, aby je řešil, ne na žácích.

+2/0
29.6.2017 12:31

M58i65c57h48a70l 33S11v80o91b98o78d81a 5478698356591

Problém je,že pokud ředitel bude zaměstnávat například Ing. Bc. Milana Kohouta,který se mimo jiné proslavil vyléváním spermatu v kostele,nebo cedulí Bůh je sadistický ....,tak o nějaké přirozené autoritě v učitelích nemůže být řeč. Ten cejch se pak promítá do celého školství a všech jeho členů. Který soudný ředitel by nechal dobrovolně učit takového člověka? Který učitel by chtěl být v jedné místnosti s takovým kolegou?

+1/0
29.6.2017 13:27

H83a47n90a 18Z21a27m80r34a11z85i78l15o59v44á 9965340196811

To je oříšek - spíš tedy ořech. Jedná se jen o excesy, které snad školství unese. Ale jak zacházet s učitelem stiženým zaslepenou nenávistí (mě tedy děsí typ Semelová), to fakt nevím.

0/0
29.6.2017 13:39

M77i22c83h12a98l 69S58v57o29b16o48d78a 5748848586441

A další ořech jste nakousla ve vlákně nahoře. Měla by být nějaká elementární spolupráce mezi učiteli a rodiči,ale ona není ani mezi kantory,nebo s ředitelem. Sama jste učitelka a asi víte o čem píšu. Jak si potom přát nějaký respekt od rodičů,když chybí ve sborovně,nebo v ředitelně? Místo tahání za jeden provaz si každý jede na svým písečku a rodiče to vidí stejně jako děti.

0/0
29.6.2017 13:57

H75a12n13a 60Z35a66m56r46a31z89i97l98o94v23á 9935280476491

Asi mám děsnou kliku, ale u nás ve škole to funguje docela dobře. Tedy opora u kolegů i ředitele (opora, nikoli generální pardon), držení jednotné fronty... ale slýchám (a ježí se mi vlasy hrůzou), že to všude není tak samozřejmé. Lidi jsou lidi. Stejný problém bude ve zdravotnictví, kde si dokáží lékaři navzájem snižovat důvěryhodnost, do toho sestry...

Na druhou stranu - pořád se mi zdá důležitější spolupráce učitel - rodiče.

0/0
30.6.2017 21:21

P45a25v77e16l 34B16a15r21t56o31k 9768800782393

Použít jako příklad policistu, tj. příslušníka represivních složek, v kontextu školství mi připadá velice nepříhodné. Ovšem pokud nezastáváte postoj, že účelem školy je hlavně naučit žáky být poslušnými.

Pokud bych vaše přirovnání akceptoval, tak policistu nejspíš v naprosté většině situací poslechnu.

Zároveň se tím stejně nevzdám práva, jednání toho policisty posuzovat kriticky.

A na závěr: pokud jako učitelé a zvolení zastupitelé a kněží a lékaři pracují ti opravdu kvalitní lidé, tak na policii jich nejspíš už fakt moc nezbývá.

Pokud jsem tady schopen správně chápat Gaussovu křivku. :-)

0/0
29.6.2017 14:06

H35a84n58a 47Z88a42m78r73a61z58i44l51o33v37á 9675310176531

:) Represivní? Vždyť pomáhají a chrání.

Ale chtěla jsem tím říct, že je autorita z titulu funkce. Nesouhlasit, posuzovat kriticky je normální a ani se tomu nedá vyhnout. Na druhou stranu dodržovat pravidla se musí.

Mezi učiteli a lékaři a kněžími pracují lidi jako všude jinde. Proč by měli být jiní? Jen mají své znalosti a kompetence.

Policie je už několikrát přesetá, bude to nejspíš tím, že jsou na ni větší politické tlaky než na zmíněná tři odvětví.

0/0
30.6.2017 21:35

J65i79ř65í 20H93r40b85e34k 9534113605503

Sem se hodí odkaz na ten známej článek z roku 1886 o pozici školství tehdy...

http://www.severoceskapravda.cz/index.php/informace/544-n%C4%9Bkdy-%C5%A1koda-toho,-co-odv%C3%A1l-%C4%8Das

trochu jako fantasy

;-)

+1/0
29.6.2017 9:28
Foto

Z34d74e67n31ě27k 26M82a67t43u87š12k55a 7828986415716

škola učí, rodina vychovává

+5/0
29.6.2017 8:58

P57e70t68r 33D92r18a59p70a85l 3695148913375

no, on je problém v tom, že někteří považují školu za autoritu jaksi automaticky a celkem. A to přece nemůže být pravda, stejně jako potkáte někompetentního úředníka (doplňte kteroukoliv profesi), tak to platí i pro učitele. Jsou persony, které mají přirozenou autoritu a umí učit tak jsou na druhou stranu i takoví, kteří by ve školství neměli co dělat. A pak záleží jen na tom, na koho narazíte

0/0
29.6.2017 8:27

J94i11ř92í 49H17r56b83e11k 9974623105103

není ale na rodičích aby toto posuzovali - to je třeba nechat na pedagogických školách, inspektorech a ředitelích. Pokud tyto autority člověka uznají za hodného učitelské profese, pak by tomuto člověku měla být svěřena důvěra a respekt - má na to právo podobně jako svářeč na tmavé brýle, bez ní totiž ve své práci nezmůže nic.

+2/0
29.6.2017 9:23

P88e36t81r 22D32r31a91p84a12l 3355228383125

ano, přesně, to je ten přístup, který se školství líbí...vy to nemáte co posuzovat, od toho jsme tady my. Ale že pak třeba děcko přestoupí na jinou školu a tam zjistí, že neumí skoro nic, protože ho to nikdo nenaučil

0/0
29.6.2017 9:50

J79i65ř51í 74H23r67b54e96k 9974393955743

Není důležité komu se tento přístup "líbí", důležité je, že je správný - vše ostatní je anarchie. Kontrolu a kvalifikaci má udělovat odborník a ne každej, kdo má do zadku díru. To, že děcko "neumí skoro nic" může mít více příčin, ale pokud inspekce+ředitel+pedag.školy pracují správně, tak to není tím, že by selhal učitel. A nekompetentní kritika nekritických rodičů tomu nijak nepomůže.;-)

+2/0
29.6.2017 9:59

M59i81c16h91a63l 10S85v67o34b40o18d58a 5818588866901

Bohužel celý ten správný systém,který tu deklarujete stojí na hodně mělkých základech,protože nemůžete potvrdit,že ta odbornost odborníků je vypěstovaná poctivou prací,nikoli korupcí,jak je ve školách také zvykem(např. plagiátorství). Takže pak toho legálního(papírového) odborníka nedělá ten,kdo má kvalifikaci,ale ten kdo měl ve škole v mládí díru do zadku. Je to hlavně vidět v ředitelích,kteří prokazatelně zametali pod koberec prokázanou šikanu ve své škole, nebo vyhodili učitelku,která pak vyhrála soud o neplatnosti výpovědi a dalo by se pokračovat....

0/0
29.6.2017 12:10

J69i15ř12í 25H89r24b94e28k 9814303425213

Možná máte pravdu, že ty základy jsou „mělké“, ale je lepší mít alespoň nějaké, než si nechat i tyto zbořit nějakou chaotickou anarchií pod hlavičkou každý má právo mluvit do všeho, protože je „demokracie“. Náš systém je založen na proškolení odborníků, rozdělení kompetencí a vzájemné kontrole.

Pokud vyjde ze školy příčinou korupcí/plagiátorství „odborník bez poctivé práce“, pak je to selhání práce jeho učitelů, následně selhání inspekcí, které ručí za správnou činnost této školy... Při provalení by to mělo vést ke snížení pověsti a akreditace dané školy, vracení diplomů (viz. „plzeňská práva“)... nebo její zavření.

Jsem přesvědčen, že tak jako byste neměl mluvit/kritizovat pekaře, kterej vám peče chleba, ale důvěřovat např. orgánům, které zodpovídají za dodržení potřebných hygienických regulí, tak byste měl ve věci školství tyto záležitosti nechat na úřadech, které na to mají vyškolené odborníky.

Vaše právo - kupovat si jiný chleba nebo přemístit své dítě do jiné školy tím samozřejmě nijak nepopírám - dokonce to považuji za jediný správný vstup, kterým můžete pomoci skřípající systém „promazávat“.;-)

0/0
29.6.2017 12:47

M34i86c31h81a83l 23S91v35o27b35o30d28a 5308738116931

S tím souhlasím.Každý by se měl držet svého kopyta.Na druhou stranu i právo mluvit do všeho je právo.Kontrolor si může(a nemusí) názor laika vyslechnout,ale rozhodnutí je stejně na tom kontrolorovi.Ale i pak následná zodpovědnost by měla být jeho a tady vidím ten problém skřípajícího systému a nejen ve školství.

0/0
29.6.2017 13:16

J96i26ř43í 14H18r72b48e20k 9474353695573

Taky myslím, že si v základu notujeme:-) ... akorát to naše školství tím „právem mluvit do všeho“ trpí víc než jiná odvětví, protože ačkoliv většina lidí vnitřně uznává, že třeba na pečivo a hygienické normy není odborníkem, tak prakticky každej má pocit, že ví nejlépe, jak by měl učitel rozhodovat, co by měl učit, co vyžadovat... Když pak tenhle pocit přeroste v nutkání „můj Bobánek dostal podmínečné vyloučení, měl bych tomu ředitelovi/učitelovi/třídnímu ukázat, kde jsou jejich mantinely“, tak Bobánek místo výchovné lekce slušného chování a respektu k autoritám, dostává „anti-výchovnou“ lekci -> „když postavíš autority proti sobě, máš z toho zisk“. Dost se to podobá „anti-výchově“ dětí v mnoha rozvedených manželstvích -> „máma ti to zakazuje, ale já tě mám rád, takže můžeš...“;-)

0/0
29.6.2017 14:52

J65i26t77k68a 81J14a46n90ý29r82o71v60á 6768123770766

Ano stačí si vzpomenout na své mládí a školní léta. Byli učitelé, kteří by autoritu mezi dětmi nezískali ani kdyby se postavili na uši. Ve škole jsme měli 2 učitele. Jeden byl už v důchodu a měli jsme ho na dílny a druhého občas na supl. Ten na dílnách i když se o něm povídalo kde co, tak co řekl to platilo. Ten druhý byl pro smích. I když byl vysoký a vypadal jako udělaný chlap, přesto u něj nic nefungovalo. Nejvíc v mých očích klesl, když v době, kdy se bláznilo okolo Bohemians - i holky tak si vytáhl ze třídy spolužáka, postavil ho před všechny a řekl: "B***j slávista.". Třída se smála a mě bylo trapně. Co je komu do toho, kdo fandí jakému fotbalovému klubu. Ten kluk na rozdíl od ostatních hrál fotbal a šlo mu to. Zatímco ostatní o fotbalu jen kecali a holky se rozplývaly to nad jedním tu nad druhým hráčem, on chodil na tréninky a hrál ve vesnickém klukovském mužstvu. Tohle bylo tak ubohé a podrazácké. Ovšem dětem se to asi líbilo. Málokdo tu scénu správně odhadl.

To jsem ovšem odbočila. Na rozdíl od toho pana učitele, tam byly asi 4 učitelky, které všichni respektovali. A i když byly přísné byla s nimi i legrace a autoritu jim to nesnižovalo. Naše matykářka - díky ní byla spousta holek i na povinně volitelném matematickém předmětu. Existovaly i takové, které přirozenou autoritu neměly, ale my byli jiní, učitele jsme respektovali, dnes by s nimi děti vymetli katedru. A problém byl s mladými učitelkami, které ještě moc děti neznaly trvalo to 2-4 roky, než se našly a začalo to fungovat.

+2/0
29.6.2017 9:44

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz