Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36n29t27o53n89í51n 12R70e69č23e79k 9905752396350

Chyby v této věci se najdou i v různých pochybením na ministerstvu školství. Už ten počet různých reforem a ministrů, třeba za posledních 20 let, je doslova strašný.

0/0
29.6.2017 15:40

H68a49n44a 74Z12a42m72r65a70z74i33l22o96v81á 9115500186871

Připadá mi důležité, aby rodiče drželi s učiteli basu. Jako rodič jsem se o to snažila, i když to bylo v některých případech hodně těžké. Jako učitel bych si zase nedovolila před žáky shazovat nebo zpochybňovat názor rodiče. Pokud jsou nějaké vzájemné výhrady, nemají se řešit před dětmi.

+2/0
29.6.2017 12:35

J42i77ř83í 12H25r11b33e26k 9284983185603

Moudrá slova - něco v tom smyslu by si měli rodičové u zápisu prvňáčků přečíst a podepsat.:-)

0/0
29.6.2017 13:08

M50i45c11h14a23l 30S62v75o28b35o60d94a 5148558176491

Tohle zastávám i já. Děti by neměly být nástrojem řešení mindráků nikoho.Ani rodičů,ani učitelů.

Problém je,že dnešní doba vám dává strašnou volnost bez ohledu na zodpovědnost za své jednání. A děti to vidí a učí se.

0/0
29.6.2017 13:21

P60a62v81e80l 11B17a73r24t33o44k 9328250752923

No já jsem na základce a na střední zažil dost učitelů, kteří rozhodně žádnou autoritou nebyli.

Proč by učitelé měli vůbec být autoritou automaticky? Že by snad ze stejného důvodu jako zvolení zastupitelé nebo třeba kněží nebo všichni lékaři?

Představa, že v těchto profesích se angažují jen opravdu kvalitní lidé mi připadá absurdní.

0/0
29.6.2017 12:21

H80a32n30a 68Z70a20m91r44a16z81i25l56o91v37á 9315750616631

Asi z toho titulu, z jakého ji má mít třeba policista. aby systém fungoval. Jednotlivé osobnostní profily jdou stranou - a je na řediteli, aby je řešil, ne na žácích.

+2/0
29.6.2017 12:31

M47i51c45h26a90l 44S46v26o10b78o87d46a 5368808526971

Problém je,že pokud ředitel bude zaměstnávat například Ing. Bc. Milana Kohouta,který se mimo jiné proslavil vyléváním spermatu v kostele,nebo cedulí Bůh je sadistický ....,tak o nějaké přirozené autoritě v učitelích nemůže být řeč. Ten cejch se pak promítá do celého školství a všech jeho členů. Který soudný ředitel by nechal dobrovolně učit takového člověka? Který učitel by chtěl být v jedné místnosti s takovým kolegou?

+1/0
29.6.2017 13:27

H65a89n84a 22Z21a11m67r45a16z88i52l78o40v22á 9595840916851

To je oříšek - spíš tedy ořech. Jedná se jen o excesy, které snad školství unese. Ale jak zacházet s učitelem stiženým zaslepenou nenávistí (mě tedy děsí typ Semelová), to fakt nevím.

0/0
29.6.2017 13:39

M98i84c58h44a16l 30S89v82o73b64o62d62a 5838588666161

A další ořech jste nakousla ve vlákně nahoře. Měla by být nějaká elementární spolupráce mezi učiteli a rodiči,ale ona není ani mezi kantory,nebo s ředitelem. Sama jste učitelka a asi víte o čem píšu. Jak si potom přát nějaký respekt od rodičů,když chybí ve sborovně,nebo v ředitelně? Místo tahání za jeden provaz si každý jede na svým písečku a rodiče to vidí stejně jako děti.

0/0
29.6.2017 13:57

H25a20n74a 93Z28a41m62r91a46z60i31l85o40v17á 9915870616761

Asi mám děsnou kliku, ale u nás ve škole to funguje docela dobře. Tedy opora u kolegů i ředitele (opora, nikoli generální pardon), držení jednotné fronty... ale slýchám (a ježí se mi vlasy hrůzou), že to všude není tak samozřejmé. Lidi jsou lidi. Stejný problém bude ve zdravotnictví, kde si dokáží lékaři navzájem snižovat důvěryhodnost, do toho sestry...

Na druhou stranu - pořád se mi zdá důležitější spolupráce učitel - rodiče.

0/0
30.6.2017 21:21

P46a45v77e75l 16B20a56r57t47o82k 9868490812363

Použít jako příklad policistu, tj. příslušníka represivních složek, v kontextu školství mi připadá velice nepříhodné. Ovšem pokud nezastáváte postoj, že účelem školy je hlavně naučit žáky být poslušnými.

Pokud bych vaše přirovnání akceptoval, tak policistu nejspíš v naprosté většině situací poslechnu.

Zároveň se tím stejně nevzdám práva, jednání toho policisty posuzovat kriticky.

A na závěr: pokud jako učitelé a zvolení zastupitelé a kněží a lékaři pracují ti opravdu kvalitní lidé, tak na policii jich nejspíš už fakt moc nezbývá.

Pokud jsem tady schopen správně chápat Gaussovu křivku. :-)

0/0
29.6.2017 14:06

H68a64n27a 41Z53a39m93r61a33z36i58l75o22v96á 9935220866261

:) Represivní? Vždyť pomáhají a chrání.

Ale chtěla jsem tím říct, že je autorita z titulu funkce. Nesouhlasit, posuzovat kriticky je normální a ani se tomu nedá vyhnout. Na druhou stranu dodržovat pravidla se musí.

Mezi učiteli a lékaři a kněžími pracují lidi jako všude jinde. Proč by měli být jiní? Jen mají své znalosti a kompetence.

Policie je už několikrát přesetá, bude to nejspíš tím, že jsou na ni větší politické tlaky než na zmíněná tři odvětví.

0/0
30.6.2017 21:35

J27i16ř81í 59H94r68b62e36k 9204413915793

Sem se hodí odkaz na ten známej článek z roku 1886 o pozici školství tehdy...

http://www.severoceskapravda.cz/index.php/informace/544-n%C4%9Bkdy-%C5%A1koda-toho,-co-odv%C3%A1l-%C4%8Das

trochu jako fantasy

;-)

+1/0
29.6.2017 9:28
Foto

Z64d77e94n13ě53k 85M76a97t36u37š49k87a 7698646785226

škola učí, rodina vychovává

+5/0
29.6.2017 8:58

P97e68t40r 30D76r14a88p85a67l 3155378173105

no, on je problém v tom, že někteří považují školu za autoritu jaksi automaticky a celkem. A to přece nemůže být pravda, stejně jako potkáte někompetentního úředníka (doplňte kteroukoliv profesi), tak to platí i pro učitele. Jsou persony, které mají přirozenou autoritu a umí učit tak jsou na druhou stranu i takoví, kteří by ve školství neměli co dělat. A pak záleží jen na tom, na koho narazíte

0/0
29.6.2017 8:27

J61i59ř38í 83H38r32b14e88k 9444983675833

není ale na rodičích aby toto posuzovali - to je třeba nechat na pedagogických školách, inspektorech a ředitelích. Pokud tyto autority člověka uznají za hodného učitelské profese, pak by tomuto člověku měla být svěřena důvěra a respekt - má na to právo podobně jako svářeč na tmavé brýle, bez ní totiž ve své práci nezmůže nic.

+2/0
29.6.2017 9:23

P46e38t56r 50D13r47a96p98a31l 3165428363125

ano, přesně, to je ten přístup, který se školství líbí...vy to nemáte co posuzovat, od toho jsme tady my. Ale že pak třeba děcko přestoupí na jinou školu a tam zjistí, že neumí skoro nic, protože ho to nikdo nenaučil

0/0
29.6.2017 9:50

J92i96ř71í 66H95r53b34e27k 9694523985273

Není důležité komu se tento přístup "líbí", důležité je, že je správný - vše ostatní je anarchie. Kontrolu a kvalifikaci má udělovat odborník a ne každej, kdo má do zadku díru. To, že děcko "neumí skoro nic" může mít více příčin, ale pokud inspekce+ředitel+pedag.školy pracují správně, tak to není tím, že by selhal učitel. A nekompetentní kritika nekritických rodičů tomu nijak nepomůže.;-)

+2/0
29.6.2017 9:59

M83i80c29h78a54l 24S31v12o72b35o11d51a 5888688836311

Bohužel celý ten správný systém,který tu deklarujete stojí na hodně mělkých základech,protože nemůžete potvrdit,že ta odbornost odborníků je vypěstovaná poctivou prací,nikoli korupcí,jak je ve školách také zvykem(např. plagiátorství). Takže pak toho legálního(papírového) odborníka nedělá ten,kdo má kvalifikaci,ale ten kdo měl ve škole v mládí díru do zadku. Je to hlavně vidět v ředitelích,kteří prokazatelně zametali pod koberec prokázanou šikanu ve své škole, nebo vyhodili učitelku,která pak vyhrála soud o neplatnosti výpovědi a dalo by se pokračovat....

0/0
29.6.2017 12:10

J73i72ř58í 66H41r21b71e36k 9594633275393

Možná máte pravdu, že ty základy jsou „mělké“, ale je lepší mít alespoň nějaké, než si nechat i tyto zbořit nějakou chaotickou anarchií pod hlavičkou každý má právo mluvit do všeho, protože je „demokracie“. Náš systém je založen na proškolení odborníků, rozdělení kompetencí a vzájemné kontrole.

Pokud vyjde ze školy příčinou korupcí/plagiátorství „odborník bez poctivé práce“, pak je to selhání práce jeho učitelů, následně selhání inspekcí, které ručí za správnou činnost této školy... Při provalení by to mělo vést ke snížení pověsti a akreditace dané školy, vracení diplomů (viz. „plzeňská práva“)... nebo její zavření.

Jsem přesvědčen, že tak jako byste neměl mluvit/kritizovat pekaře, kterej vám peče chleba, ale důvěřovat např. orgánům, které zodpovídají za dodržení potřebných hygienických regulí, tak byste měl ve věci školství tyto záležitosti nechat na úřadech, které na to mají vyškolené odborníky.

Vaše právo - kupovat si jiný chleba nebo přemístit své dítě do jiné školy tím samozřejmě nijak nepopírám - dokonce to považuji za jediný správný vstup, kterým můžete pomoci skřípající systém „promazávat“.;-)

0/0
29.6.2017 12:47

M24i84c29h54a75l 31S33v92o81b76o28d42a 5178358596131

S tím souhlasím.Každý by se měl držet svého kopyta.Na druhou stranu i právo mluvit do všeho je právo.Kontrolor si může(a nemusí) názor laika vyslechnout,ale rozhodnutí je stejně na tom kontrolorovi.Ale i pak následná zodpovědnost by měla být jeho a tady vidím ten problém skřípajícího systému a nejen ve školství.

0/0
29.6.2017 13:16

J37i87ř45í 31H80r74b59e37k 9404373895333

Taky myslím, že si v základu notujeme:-) ... akorát to naše školství tím „právem mluvit do všeho“ trpí víc než jiná odvětví, protože ačkoliv většina lidí vnitřně uznává, že třeba na pečivo a hygienické normy není odborníkem, tak prakticky každej má pocit, že ví nejlépe, jak by měl učitel rozhodovat, co by měl učit, co vyžadovat... Když pak tenhle pocit přeroste v nutkání „můj Bobánek dostal podmínečné vyloučení, měl bych tomu ředitelovi/učitelovi/třídnímu ukázat, kde jsou jejich mantinely“, tak Bobánek místo výchovné lekce slušného chování a respektu k autoritám, dostává „anti-výchovnou“ lekci -> „když postavíš autority proti sobě, máš z toho zisk“. Dost se to podobá „anti-výchově“ dětí v mnoha rozvedených manželstvích -> „máma ti to zakazuje, ale já tě mám rád, takže můžeš...“;-)

0/0
29.6.2017 14:52

J26i11t49k39a 38J11a57n96ý14r76o58v17á 6908643870666

Ano stačí si vzpomenout na své mládí a školní léta. Byli učitelé, kteří by autoritu mezi dětmi nezískali ani kdyby se postavili na uši. Ve škole jsme měli 2 učitele. Jeden byl už v důchodu a měli jsme ho na dílny a druhého občas na supl. Ten na dílnách i když se o něm povídalo kde co, tak co řekl to platilo. Ten druhý byl pro smích. I když byl vysoký a vypadal jako udělaný chlap, přesto u něj nic nefungovalo. Nejvíc v mých očích klesl, když v době, kdy se bláznilo okolo Bohemians - i holky tak si vytáhl ze třídy spolužáka, postavil ho před všechny a řekl: "B***j slávista.". Třída se smála a mě bylo trapně. Co je komu do toho, kdo fandí jakému fotbalovému klubu. Ten kluk na rozdíl od ostatních hrál fotbal a šlo mu to. Zatímco ostatní o fotbalu jen kecali a holky se rozplývaly to nad jedním tu nad druhým hráčem, on chodil na tréninky a hrál ve vesnickém klukovském mužstvu. Tohle bylo tak ubohé a podrazácké. Ovšem dětem se to asi líbilo. Málokdo tu scénu správně odhadl.

To jsem ovšem odbočila. Na rozdíl od toho pana učitele, tam byly asi 4 učitelky, které všichni respektovali. A i když byly přísné byla s nimi i legrace a autoritu jim to nesnižovalo. Naše matykářka - díky ní byla spousta holek i na povinně volitelném matematickém předmětu. Existovaly i takové, které přirozenou autoritu neměly, ale my byli jiní, učitele jsme respektovali, dnes by s nimi děti vymetli katedru. A problém byl s mladými učitelkami, které ještě moc děti neznaly trvalo to 2-4 roky, než se našly a začalo to fungovat.

+2/0
29.6.2017 9:44



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.